Bake&Sweet 7-8/2019

1 0 2019/07-08 (103-104) WY DA R Z E N I A Jesienią w Stuttgarcie Tegoroczne targi Südback będą miały nową strukturę hali i dodatkowe 10 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej. Organizatorzy imprezy w Stuttgarcie, która potrwa od 20 do 24 września tego roku, zamierzają zgromadzić około 700 wystawców i przyciągnąć około 38 tysięcy odwiedzających. O d pierwszej edycji targów w 1978 roku ich organizacja z roku na rok jest na coraz wyższym poziomie. - Niezależnie od tego, czy chodzi o techno- logię produkcji, maszyny i urządzenia, surowce, wyposażenie sklepów czy promocję sprzedaży - wszystkie produkty i usługi prezentowane pod- czas tegorocznej edycji Südback będą dosto- sowane do potrzeb rzemieślniczych piekarzy i cukierników – podkreśla Ulrich Kromer von Baerle, prezes Messe Stuttgart Zdaniem Stefana Körbera, dyrektora Stowarzyszenia Cechów Wirtembergii tar- gi w Stuttgarcie to model sukcesu, pomimo wirtualnych rynków i digitalizacji. - Nadal ważne jest, aby programiści i rze- mieślnicy spotykali się twarzą w twarz, wymie- niając informacje i pomysły – mówi Körber. Z kolei Wolfram Früholz, zastępca dy- rektora Stowarzyszenia Cechów Cukier- ników Badenii-Wirtembergii podkreśla, że z punktu widzenia handlu słodyczami, Süd- back jako trendsetter prezentują innowacje, które mogą ułatwić codzienną pracę i pod- nieść jakość sprzedaży. Jako przykład po- daje rozwój materiałów opakowaniowych - muszą być wielokrotnego użytku, biode- gradowalne i ekologiczne. Targi w Stuttgar- cie oferuje szeroką gamę tego typu nowych produktów. Innowacyjne pomysły Gunter Hahn, prezes Bäko-Zentrale również jest zdania, że targi stanowią siłę napędową innowacyjnych pomysłów, koncepcji i nowych rozwiązań. Uważa on, że Südback stanowi doskonałą okazję do promowania mocnych stron i regionalnych cech handlu piekarniczego poprzez „świeże pomysły dla linii trendów piekarzy i cukierników” . Zagadnienia związane z przemysłem i edukacją również są obecne na targach branżowych. Według Körbera, handel pie- karniczy w Niemczech od kilku lat notuje stały spadek wielkości operacyjnych w ca- łym kraju. Z kolei przedstawiciele handlu cukierniczego uważają, że w ciągu ostatnich pięciu lat odnotowano nieznaczną tenden- cję wzrostową. Jedni i drudzy wskazują przy tym na niedobór wykwalifikowanych pracowników produkcyjnych, jak i zajmujących się sprze- dażą, co aktualnie dla niemieckiej branży piekarsko-cukierniczej jest największym wyzwaniem. Stowarzyszenia cechów w ca- łym kraju chcą zatem wykorzystać wrze- śniowe targi, aby zarówno wspomóc mło- dych stażystów w poszukiwaniu atrakcyjnej pracy, jak też doradzić właścicielom firm w sprawie rekrutacji nowych pracowników. Fora i pokazy na żywo Podczas tegorocznej edycji Südback zorganizowane zostanie m.in . Forum Trendów Piekarskich (hala 8), gdzie prezentowany będzie zróżnicowany program produkcji, sprzedaży, marketingu, a także koncept kawiarniany, pokazany m.in . przez German National Bakers Academy (Südwest i Weinheim). Nie zabraknie też ciekawych pomysłów dla cukierników, które zaprezentują znani w Niemczech wykładowcy: Joachim Habinger, Laurent Lasse-Valrhony, Bernd Siefert i Matthias Mittermaier. Z interesującymi i praktycznymi wska- zówkami oraz różnymi „branżowymi sztucz- kami” będzie można się zapoznać nie tylko na forach organizowanych przez różne sto- Fot. Messe Stuttgart

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz