Bake&Sweet - 5/6-2019

4 2019/05-06 (101-102)  WYDAWCA BCM Biznes Sp. z o.o. ul. 30 Stycznia 42, 83-110 Tczew tel. centrali 58 530 23 11 e-mail: info@bakeandsweet.pl www. bakeandsweet.pl  redaktor naczelny Tomasz Przysiężny tomasz.przysiezny@bakeandsweet.pl  redakcja redakcja@bakeandsweet.pl  dziennikarze Małgorzata Gackowska malgorzata.gackowska@bakeandsweet.pl  Projekt graficzny Agnieszka i Michał Warda  dział graficzny DTP Jacek Mroczkowski jacek.mroczkowski@bakeandsweet.pl  korekta Małgorzata Gackowska malgorzata.gackowska@bakeandsweet.pl  reklama Małgorzata Chajrewicz malgorzata.chajrewicz@bakeandsweet.pl Karolina Falgowska karolina.falgowska@bakeandsweet.pl  Dział Prenumeraty prenumerata@bakeandsweet.pl Wszelkie prawa zastrzeżone © Copyright by Wydawnictwo BCM Biznes Materiałów niezamówionych redakcja nie zwraca. Redakcja zastrzega sobie prawo do dokonywania skrótów i niezbędnych zmian. Redakcja nie odpowiada za treść zamieszczanych reklam i ogłoszeń oraz ma prawo do odmowy ich publikacji bez podania przyczyny. Reprodukcja lub przedruk tylko za zgodą wydawcy. Tomasz Przysiężny redaktor naczelny Od redakcji Tomasz Przysiężny www.facebook.com/magazynbakeandsweet/ M ajówka już za nami. Wraz z nią wystartował w naszym kraju kolejny sezon lodziarski. Nowości w tej branży pojawiło się w tym roku całkiem sporo i z pewnością każda z nich znajdzie swoich odbiorców. Można się jednak spo- dziewać, że zainteresowaniem konsumentów będą cieszyć się także te produkty, które były hitemminionych lat. Mamy na myśli m.in. lody wegańskie. W Polsce coraz więcej osób deklaruje stosowanie diety pozbawionej jakichkolwiek składników pochodzenia zwierzęcego i każdy rozsądny producent artykułów spożyw- czych zmuszony jest poważnie traktować preferencje żywieniowe tych klientów. Niekie- dy jednak pojawia się problem z poprawnym definiowaniem weganizmu. Należy bowiem pamiętać o tym, że ci, którzy nie spożywają produktów odzwierzęcych, nie tylko nie jada- ją mięsa, ryb, jajek, mleka oraz jego licznych przetworów, takich jak m.in. jogurty, sery czy twarogi, ale także nie spożywają miodu i różnych dodatków, jak żelatyna lub koszenila. To właśnie o tych ostatnich, a konkretnie o wyeliminowaniu ich z receptur rzemieślnicy często zapominają przygotowując - ich zdaniemwegańskie - ciasta, lody czy desery. Chcąc wzbogacić swoją dotychczasową ofertę wyrobów cukierniczych o to, co będzie atrakcyjne dla wegan, warto sięgać po sprawdzone składniki od sprawdzonych produ- centów. Do takich należą np. śmietany roślinne pozwalające uzyskać nowoczesne kremy, których właściwości często przewyższają te tradycyjne, czyli przygotowane na natural- nej śmietanie wyprodukowanej z mleka krowiego. Innym rozwiązaniem, z którego mogą skorzystać producenci ciast, ciasteczek czy lodów - są gotowe miksy. Nie tylko zapewniają one szybką i pewną produkcję atrakcyjnych wy- robów dla osób na diecie wegańskiej, ale też gwarantują wysoką jakość roślinnych skład- ników. Takie miksy od kilku lat lansują czołowi producenci komponentów lodziarskich, a od niedawna także firmy oferujące proszki do wypieku smacznych ciasteczek oraz ciast z owocami, spodów do szarlotki, muffin czy babek. To wszystko już jest w zasięguWaszej ręki. Pytanie tylko: jak poważnie potraktujecie kilkaset tysięcy Polaków, którzy wybrali inny sposób odżywiania i zgoła odmienny styl życia niż ten, do jakiego przez lata zostali- śmy przyzwyczajeni. Preferencje konsumentów ciągle się zmieniają i aby przetrwać na rynku należy, przynaj- mniej w pewnej mierze, brać je pod uwagę opracowując swój asortyment produktów. Dotyczy to zarówno żywności wegańskiej, jak też funkcjonalnych chlebów i bułek wzbo- gaconych o cenne składniki odżywcze (białko, witaminy, minerały, itp.) oraz wyrobów piekarsko-cukierniczych zgodnych z trendem Clean Label, których etykiety zostały wy- czyszczone ze wszystkich zbędnych, sztucznych dodatków wypiekowych, polepszaczy, stabilizatorów, konserwantów, chemicznych barwników czy aromatów.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz